Sunday 24 August 2008

Velkommen til It's Grim Up North publishing

Goddag kære danske (og skandinaviske) læser og velkommen til denne blog for mit ultra-mikroskopiske skrivebordsforlag It's Grim Up North publishing!! Hvis du ikke er bekendt med mig eller It's Grim Up North, så vil du sikkert gerne vide, hvad jeg udgiver: ikke en skid. Haha. Well, det er i alt fald 100 år og en madpakke siden, der sidst udkom noget. Sagen er den, at jeg er redaktør for de hersens to horror/trash/splatter/kult-filmfanzines, der hedder STAY SICK! (SS!) og BANNED IN BRITAIN (BiB), men det er som sagt længe siden, der er kommet noget nyt. Det seneste nummer af Banned in Britain udkom for snart 4 år siden og Stay Sick! udkom for... usch! Alt for længe siden. MEN jeg arbejder på nye numre af begge blade, så der ER NOGET på vej!!

Jeg overvejede længe (en hel eftermiddag), hvorvidt denne blog skulle være på engelsk eller dansk og nu blir den så på engelsk, ikke nødvendigvis fordi det er det bedste, og min anden blog, En lejemorder ser tilbage, er jo også på engelsk, men jeg syntes, det var mest passende, hvis denne også blev det. Ja-ja, jeg ved det godt; hvorfor skrive om et dansksproget fanzine på engelsk. Hvem fanden rager det ude i den store verden, at der udkommer et snollet, skide filmfanzine i Danmark. Men så på den anden side; hvorfor fanden skulle de ikke vide, hvad der sker på en dansk fanzine-scene? Jeg er sikker på, der nok sidder en eller anden ovre i Orlando og klør sig i røven og tænker: "Gad vide om der findes nogen hollandske filmblade derovre i Danmark? Satan og helvede, jeg må finde ud af det!" Eller der sidder måske nogen i Thailand eller Belgien og undrer sig. Og i øvrigt, eftersom det ville være komplet tåbeligt at skrive om mit engelsksprogede zine Banned in Britain på dansk, ikke mindst set i lyset af, at der ikke er en eneste på den danske fanscene, der gir en fløjende fis for BiB, tja hvorfor så skrive på dansk (okay, jeg overdriver, der er måske nok et par enkelte, men det er dæleme ikke mange). Een ting er at skrive til en meget lille undergrund, men det er sandelig noget andet at skrive til en læserskare, der IKKE FINDES. Og dét gider jeg ikke. Danskere vil gerne læse blade på engelsk, de må bare ikke være danske, så går den ikke! Jeg må ærlig talt indrømme, at jeg vist aldrig lærer at forstå det, men det er så også ligemeget. Jeg går bare den anden vej. Et alternativ kunne selvfølgelig være at skrive både på dansk og engelsk, men det er ærlig talt noget rod. Enten vælger man det ene eller det andet (og ved at skrive denne introduktion på dansk, har jeg allerede lavet lort i den, haha).

Min gamle blog ("Lejemorderen" blandt venner, LOL) er mest af alt stedet, hvor jeg skriver løst og fast om alt muligt, så det er ikke dét denne blog skal bruges til, men mest af alt fungere som et opdateringssted med ny info om mine udgivelser, gamle numre, hvad der er på vej osv. Og måske også lidt tips om andres udgivelser. Du skal med andre ord ikke regne med opdateringer hver anden dag.

Men anyway, velkommen til It's Grim Up North publishing-bloggen.

Jack J


PS: Denne intro er ikke en oversættelse af den engelske.

No comments: